Adresa:
ZŠ Jižní předměstí
Rokycany p.o.
Čechova 855
337 01 Rokycany
I ve školním roce 2016/2017 se mohou těšit děti i jejich rodiče na různé způsoby výuky čtení a matematiky na naší škole. Rádi bychom Vám tyto metody přiblížili, aby z Vás opadly zbytečné obavy a Vaše děti zahajovaly školní docházku s nadšením a Vaší podporou.
Matematika prof. Hejného
Již druhým rokem probíhá na naší základní škole výuka matematiky metodou prof. Hejného. Takto se v České republice učí již na více než 750 školách. Autorem metody je profesor Milan Hejný, který navázal na myšlenky svého otce Víta Hejného.
Na rozdíl od tradiční výuky matematiky zaměřené na nácvik standardních úloh je nová metoda založena na samostatném objevování matematických zákonitostí dětmi samotnými, na respektování názoru spolužáků, na vzájemné spolupráci a toleranci. Celá výuka je postavena na přirozené konkrétní zkušenosti. Motivace pro další objevování přichází z dětského pocitu úspěchu, z upřímné radosti dítěte, jak dobře vyřešilo přiměřeně náročný úkol. Je to radost z vlastních pokroků i z uznání spolužáků a učitele. Děti tak neznají blok z matematiky. Chyby naopak využívají jako prostředek k učení.
Protože zkušenosti učitelek i ohlasy rodičů, jejichž děti se touto metodou učí, jsou jen pozitivní, mohou se i budoucí prvňáčkové a jejich rodiče těšit od září na tuto formu výuky a to opět ve dvou prvních třídách.
Splývavé čtení - Sfumato
Čten ípodle metody SFUMATO nazýváme splývavým, protože se jednotlivé hlásky dlouze protahují. Využívá prožitek v učení, čímž učitel udrží dětskou pozornost a koncentraci. Čtení není podle autorky metody (Paedr. Mária Navrátilová) izolovaný proces, ale jeho základem je koordinace všech smyslů. Sfumato vychází z pomalého čtení a spočívá ve správné technice. Rozlišuje dokonale zvukovou a grafickou podobu slova, zdokonaluje vyjadřovací schopnosti, přináší čtení s porozuměním. Respektuje individuální potřeby každého žáka.
více na www.abcmusic.cz
Metodika „Sfumato“ v sobě obsahuje individuální přístup s respektováním věkových zvláštností. Dítě je pozorné, soustředěné a aktivní zároveň!
Při učení technikou Splývavého čtení se zabrání dvojitému čtení, dítě čte plynule a s porozuměním, po stránce fyziologické se tvoří „půda“ pro správné dýchání a umístění tónu v dutině ústní. Dítě musí projít intonačním vývojem tak, že se naučí tvarovat a barvit hlas při dodržování hygienických požadavků. Dokonale rozlišuje dlouhé a krátké samohlásky, naučí se pečlivě vyslovovat. Radost ze čtení podporuje úzké propojení čtení s dramatickou výchovou.
„Technika Splývavého čtení je ve své podstatě revoluční. ...s potěšením mohu sdělit, že v ní nenacházím nic, co by nějak odporovalo dnešním poznatkům z neuropsychologie a vývojové psychologie. Naopak, pokud mohu posoudit, velice sympatický je její princip komplexního přístupu k počáteční výuce čtení... Rozlišuje dokonale zvukovou a grafickou podobu slova, zdokonaluje vyjadřovací schopnosti, přináší čtení s porozuměním, na které svět čeká již 150 let. Podělme se s dětmi o radost ze čtení.“ (březen 2003)
Prof. PhDr. Zdeněk Matějček, CSc.
dětský psycholog, Psychiatrické centrum Praha
odborný garant a čestný člen České společnosti Dyslexie
Nezapomínáme ani na žáky 2. stupně. Ve školním roce 2016/2017 opět otevřeme 6. třídu
V matematických třídách nabízíme rozšířenou výuku matematiky pod odborným vedením našich učitelů, rozvoj logického myšlení a prostorové představivosti.
Žáci ve sportovních třídách se specializují na fotbal a volejbal, uvítáme i ostatní sportovce.
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:105
TÝDEN:953
CELKEM:741026